logo lifestyle

PS sports is ontstaan, vanuit mijn passie voor sport.  Met mijn kennis, ervaring en motivatie wil ik graag mensen ondersteunen naar een gezonder en actiever leven.
Samen met PS sports maak je een start naar een blijvende verandering in je mentale, fysieke én emotionele gesteldheid. Deze vormen in wezen een eenheid!? Het is een combinatie van verantwoord bewegen, ontspannen én genieten. Ook dat is goed voor uw gezondheid!

De belangrijkste pijlers van onze visie:


Met sportieve groet,
Sedat Siner
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Programma

Bootcamp:
Iedere woensdagavond van 19:30 tot 20:30 uur, in park Overbos in Prinsenbeek.
Verzamelen tegenover Bakkerij Nagelkerke.

Binnenkort gaan we ook van start met smallgroup- en group-trainingen.
Interesse? Stuur een mail of neem regelmatig een kijkje op de site voor de data!

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Personal training

Personal Training is niet meer alleen voor “the Rich and Famous”. PS sports maakt het voor iedereen toegankelijk! Voor een redelijke prijs een persoonlijk pakket met een doel dat haalbaar is.
De trainingen kenmerken zich door de persoonlijke aanpak en effectiviteit.
Op basis van je wensen en mogelijkheden bepalen we je doelstellingen. Om vervolgens een trainingsschema samen te stellen.  Dit doen we op basis van functioneel trainen. Dit houdt in dat we je lichaam en dagelijkse activiteiten onder de loep nemen. Onze trainingen passen we daar op aan. Je eigen lichaam wordt dus trainingsmateriaal.


Afvallen : op een verantwoorde en gezonde manier
Herstel / revalidatie trainingen : doelgericht en effectief terug op je niveau komen
Optimaliseren : kracht, explosiviteit en uithoudingsvermogen


De Personal Training bij PS sports kenmerkt zich door een gericht individueel contact en haalt het maximaal haalbare uit jezelf. Uiteindelijk moet je het zelf doen, maar extra begeleiding, motivatie, ervaring en kennis maakt een wereld van verschil!

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Bootcamp

Wil je aan je conditie, kracht, snelheid en coördinatie werken, actiever in het leven staan, afvallen en beter en strakker in je vel zitten? Dan is de outdoortraining, Bootcamp, van PS sports echt iets voor jou!!!!

Bootcamp is een fullbodyworkout in groepsverband, met tóch een gezonde dosis individuele aandacht. Je doet de oefeningen niet alleen met je eigen lichaamsgewicht, maar ook met het gewicht van je mede-bootcampers. Je doet het niet alleen, je doet het samen. Je helpt elkaar de eindstreep te halen!

Bootcamp is een outdoortraining. Veel lekkerder dan in de sportschool, want er wordt gebruik gemaakt van de elementen van de natuur. (Weer of geen weer.) Zonlicht bijvoorbeeld zorgt voor serotonine in je lichaam en dat geeft je weer een goed gevoel!

Bootcamp is een uitdaging op zowel fysiek als mentaal vlak. Maar vooral leuk en functioneel! Er wordt gebruik gemaakt van de openbare infrastructuur. Alles wat we onderweg tegenkomen wordt trainingsmateriaal!

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Lifestyle Voeding

Voeding is een essentieel onderdeel om je doelstelling te behalen als je traint om fit en vitaal te worden en/of te blijven. Op deze pagina vindt U regelmatig recepten om U hierbij te helpen.

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Lifestyle Voeding

Vocht vasthouden

Wat kan je er tegen doen?

Ken je dat? Ben je lekker aan het afvallen en dan blijft de weegschaal een tijdje steken op een bepaald punt en val je niet meer af. Het stagneert. Of is het éindelijk een aantal dagen lekker warm weer en zitten je slippers of je ring ineens (te) strak. Hoe komt? Wat kan je er tegen doen?
Ons lichaam bestaat voornamelijk uit water. Als we onvoldoende water drinken is ons lichaam minder in staat om alle gif- en afvalstoffen, waaraan we dagelijks bloot staan, af te voeren. Als het menselijk lichaam uitdroogt schakelt het automatisch over naar een soort van overlevingsmechanisme. Dit heeft als doel het water te conserveren om de meest vitale delen van het lichaam van water te voorzien.

Afvallen en afvalstoffen

Als je aan het afvallen bent is het zéker belangrijk om veel water te drinken, omdat er veel afvalstoffen vrijkomen. Minimaal 2 liter!
Met water bedoel ik ook het water uit groente en fruit. Lekkere zelf geperste groente- en vruchtensappen, of een combinatie hiervan, vallen hier ook onder.
Heb je weinig zin om het zelf te persen, dan zijn de biologische groente- en vruchtensappen een goed alternatief. (De pure sappen.) Dit is eigenlijk voor iedereen belangrijk die vocht vasthoudt!

Geen dorst

Als je geen dorst hebt, betekent het nog niet dat je lichaam geen behoefte heeft aan water. Zodra je lichaam denkt dat er niet voldoende water aanwezig is, schakelt het gevoel dat je dorst hebt uit en schakelt je lichaam over op het hierboven beschreven overlevingsmechanisme.
Je lichaam kan dan water gaan vasthouden in je benen, voeten, vingers, armen en gezicht. Het is zelfs mogelijk dat je minder moet plassen.

Do’s en don’ts

Do’s
* Drink veel water (minimaal 2 liter per dag)!
* Eet veel groente en fruit/ drink veel groente- en vruchtensappen. Een voorbeeld van groente en fruit, die het lichaam helpen met het herstellen van de vochtbalans: tomaat, komkommer, bleekselderij, peterselie, watermeloen en ananas.
* Drink groene smoothies. (Dit heeft tevens een detox-effect!)
* Drink kokoswater, groene thee en/of brandnetel thee. (Het liefst zonder toevoegingen.)
* Zorg voor voldoende lichaamsbeweging en leg ’s avonds lekker je benen omhoog.
* Matig/ minder het gebruik van zout. Alle kant-en-klaar maaltijden, pakjes en zakjes die tegenwoordig gebruikt worden bij het koken, zitten vol zout….

Dont’s
* Het drinken van koffie, (zwarte) thee, alcohol en frisdranken. Dat onttrekt namelijk het vocht uit je lichaam!

Een lekker verfrissend recept

Zomerse ananas-komkommer smoothie van Saskia van der Krift:
Deze heerlijke smoothie heb je zo gemaakt en kan je helpen bij het afvoeren van overtollig vocht en afvalstoffen. En het voorzien van je lichaam van voldoende vocht.

Neem het mee als je gaat sporten, naar het zwembad, naar het strand…. Of lekker verfrissend voor erna!

In de koelkast is deze smoothie één dag te bewaren. (Het liefst in een glazen fles.) Wel even schudden voor gebruik!

Wat heb je nodig: - 1 verse ananas
- 1 komkommer
- 300/400 ml water (afhankelijk hoe dik je de smoothie wilt)
- Blender
- Snijplank
- Scherp mes
voeding Snijd de onder- en bovenkant van de ananas af. Snijd daarna de zijkanten ervan af. Het hart van de ananas is ongeveer vierkant en hard. Die kan je weggooien. Snijd de rest in stukken. (Zo groot als je blender aan kan.)
Snijd de voor- en achterkant van de komkommer af, deze heb je niet nodig. Heb je een biologische komkommer dan kan je die met schil en al gebruiken. Als je geen biologische komkommer hebt, schil ‘m dan eerst. De minuscule laag tussen de schil en het binnengedeelte van de komkommer bevat de meeste vitaminen. Snijdt vervolgens de komkommer in stukken.
Stop eerst de ananas in de blender en daarboven op de komkommer. Afhankelijk van de inhoud van de blender.
Voeg het water toe en blend het geheel 1 á 2 minuten.

Variatietip: Je kan in plaats van water ook verse sinaasappelsap gebruiken.

Geniet ervan!
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Lifestyle Voeding

Meer energie

Hoe krijg je meer energie?

Herken je dat? Denk je een goede nachtrust te hebben gehad, maar sta je toch moe op….Halverwege de middag voel je dat je inzakt, maar eigenlijk heb je nog zoveel te doen en voor de avond had je zelfs op de planning staan om te gaan sporten….
Hoe komt dat? Maar vooral: wat kan je ertegen doen?


Ons lichaam is de hele dag bezig om voedsel te verteren en zich te ontdoen van afvalstoffen. Dit gaat vanzelf, daar hoef je niks voor te doen. Daarnaast bepaalt onze levenswijze (Wat we eten, hoeveel we slapen, hoe vaak we ontspannen en bewegen.) vaak hoe hard het lichaam moet werken.

Help je lichaam bij het ontdoen van afvalstoffen en krijg méér energie!!!!

Sporten en afvalstoffen

Sporten is een goed hulpmiddel bij het ontdoen van afvalstoffen. Vooral sporten waarbij je gedurende de training de grote spiergroepen gebruikt! Bootcamp en Kettlebel-training zijn hier goede voorbeelden van. (Beide trainingen verzorgt PS Sports.) Door het gebruiken van de grote spiergroepen komen afvalstoffen vrij uit je spieren, weefsels en organen. Drink daarom altijd veel water na het sporten. Hierdoor moet je plassen, verlaten de afvalstoffen je lichaam en zul je je gauw fitter gaan voelen. Daarnaast krijg je door het sporten meer zuurstof in je spieren en hersenen en ook dáár krijg je meer energie van!

Meer energie door voedende voeding

Voeding speelt naast sporten een grote rol op je energielevel. Voornamelijk voedende voeding zoals groenten en fruit. Ook variatie in je voeding is erg belangrijk! (Je lichaam krijgt dan meer uitdaging en dat heeft het nodig.) Door het drukke leven van tegenwoordig, supermarkten boordevol keuzes en vele anderen redenen is het vaak moeilijk om je dagelijkse portie groenten en fruit binnen te krijgen. Het regelmatig drinken van een groene smoothie voorziet je lichaam van je dagelijkse behoeften groenten en fruit, waardoor je energielevel al snel omhoog zal gaan.

Groene smoothie

Een groene smoothie is een drankje van fruit, groene bladgroenten en water. Omdat de smaak van het fruit overheerst is het een lekker zoet drankje. De kleur zal even wennen zijn. Het is wel belangrijk dat je het drinken van groene smoothies rustig opbouwt. Varieer rijkelijk met bladgroenten en vruchten. Lekker als ontbijt, bij de lunch of als tussendoortje.

Do’s en don’ts voor méér energie!

Do’s
* Drink regelmatig een groene smoothie.
* Sport 2 tot 3 keer per week.
* Ga op een vast tijdstip naar bed en sta op een vast tijdstip op. (Ook in het weekend!)
* Zorg voor een goede balans tussen spanning en ontspanning.
* Drink veel water gedurende de hele dag.
* Drink minder koffie en thee. Dit onttrekt namelijk vocht uit je lichaam, waardoor er minder afvalstoffen je lichaam kunnen verlaten.

Dont’s
* Drink niet teveel frisdrank. Hier zitten namelijk geen voedings– en vochtwaarden in, maar vaak wel erg veel suiker. Je zult je minder suf voelen.
* Sla geen sportmoment over. Voel je je erg moe? Ga toch! Je zult blij zijn dat je bent gegaan. Sporten geeft je energie.
* Eet minder gefrituurd eten zoals friet, snacks en chips. Door het frituren ontstaan toxische stoffen en transvetten in de voeding, waardoor je je moe en futloos kan voelen.

Groene smoothie recept

Zoete bananen-appel kick van Saskia van der Krift:
Maak in een handomdraai deze lekkere zoete smoothie in een groen jasje. Met deze smoothie ben je meteen voorzien van een grote portie groenten en fruit.
Het kan je direct energie geven!

Dit is een gezond en voedend alternatief van elk energiedrankje!

Neem het bij je ontbijt, stop het in je sporttas voor na de training of naar je werk als gezonde snack.

In de koelkast is deze smoothie één dag te bewaren. (Het liefst in een glazen fles.) Wel even schudden voor gebruik!

Wat heb je nodig: - 2 rijpe bananen
- 1 appel
- Een grote hand spinazie (75 tot 100 gram)
- Een snufje kaneel
- Blender
- Snijplank
- Mes

voeding Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd het in stukken. Pel de bananen en snijd ook deze in stukken. Stop het fruit in de blender. Strooi daar overheen de kaneel. )
Was de spinazie en laat het wat uitlekken. Doe de spinazie in de blender boven op het fruit. Druk het wat aan en voeg daarna water toe. De hoeveelheid water is naar behoefte. Wil je een dikke smoothie, voeg dan 200 tot 300 ml water toe. Blend het geheel in 1 á 2 minuten.
Variatietip: Je kunt in plaats van water ook kokoswater gebruiken.

Nb: Drink je groene smoothie rustig op. Slokje voor slokje. Zodat je lichaam de tijd krijg het om te zetten in energie!

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Ervaringen

Lees hier hoe verschillende mensen de "personal training" bij PS sports ervaren hebben.

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Ervaring Sylvia Mulders

Nadat de zoveelste broek niet meer dicht kon wist ik het zeker.....de knop moest om voordat het nog erger zou worden! Had echt alle dieëten, afslankpillen en shakes al achter de rug...."3 kilo eraf en 5 erbij." heb ik vaak genoeg voorbij zien komen.  Dit keer moest het góed gebeuren, dus trok ik de stoute schoenen aan en belde ik Sedat Siner van PS sports. Er volgde een prettig intake-gesprek waardoor ik nog meer gemotiveerd raakte.
Op een dag was het dan zover....de deurbel ging en er was geen ontkomen meer aan. Ik zal de eerste training ook nooit meer vergeten......Wat had ik in vredesnaam altijd gedaan in de sportschool? Ik voelde spieren die ik nog nooit was tegengekomen,  dit voelde heerlijk! Het op mij afgestemde dieet was makkelijk en heel goed te vol te houden. De kilo's vlogen eraf en ook de centimeters zag ik verdwijnen. Sedat is erg gemotiveerd en heeft er voor gezorgd dat ik nu 20 kilo lichter  en 78 cm smaller ben geworden.
Ik heb van Sedat geleerd dat je met gewoon eten en met een op jou afgestemd bewegingsschema het gewicht kan bereiken wat bij je past. Ik ben zeer blij met het behaalde resultaat en vind het nog steeds ideaal om op deze manier te trainen.

Sylvia Mulders

VOOR
voor
NA
na
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Ervaring Maggi Hoppenbrouwers

Het bekijken van de vakantiefoto’s was een harde confrontatie. Eén ding was zeker....dit lichaam wilde ik niet meer.
Op voetbalclub Alliance kwam ik in contact met Sedat Siner en vertelde hem over mijn strijd tegen de kilo’s. Hij bood mijn aan om samen deze strijd aan te gaan op een gezonde en verantwoorde manier. Dit wilde ik wel proberen en zo begon ik met mijn eerste training.
Samen met het aangepaste voedingsschema en 2X per week trainen, vlogen de kilo’s en centimeters eraf. Dit had ik nooit durven dromen. Sedat gaf mij de nodige steun en motivatie om mijn doel te bereiken en door te zetten. Zijn trainingen zijn zeer leuk en gevarieerd. Zijn kennis, ervaring en eigen gedrevenheid werken aanstekelijk.
Inmiddels ben ik 20 kilo kwijt en 126 cm smaller! Ik voel me fitter en energieker dan ooit tevoren! Ik ben zeer tevreden met het resultaat en ik blijf zeker verder trainen met Sedat.

Maggi Hoppenbrouwers
VOOR
voor
NA
na
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Ervaring Anja

Na mijn halve leven te hebben gejojood, allerlei diëten, kuren, sapjes, shakes te hebben geprobeerd en diverse soorten sporten te hebben gedaan, wilde ik nu eindelijk eens (blijvend) resultaat zien. De maat was vol!
De laatste jaren kreeg ik steeds meer lichamelijke klachten, zoals o.a. artrose in m’n voet en heup, maar ik wilde nog wel een paar jaar verder met mijn lijf.
Ik ken Sedat al wat langer en hij had mijn nieuwe lijnpogingen al diverse keren voorbij zien komen. Hij heeft me ook weleens zijn manier van sporten en voeding uitgelegd, maar ik wilde daar toen niet aan. Het zou immers met (weer) een nieuw crashdieet deze keer ECHT wel lukken!? Maar natuurlijk niet! Was ik toen maar begonnen….
Maar uiteindelijk ben ik tóch aan de slag gegaan met Sedat. En echt…het was zwaar…,2x in de week kwam hij bij mij thuis, maar zo anders dan dat ik tot nu toe had gedaan! Ik heb het ook gevoeld….niet zo’n klein beetje ook….maar dat geeft je een voldoening en een hele grote boost! Ongelofelijk hoe dat dit bij mij ging werken! Ik kreeg een aangepast voedingspatroon en het fijne is dat je gewoon alles mag eten. Ik eet anders, kleinere porties per dag en meerdere keren op een dag. Ik ben nu 22 kilo afgevallen en bijna 70 cm kwijt. Ik voel me fantastisch, m’n klachten zijn vrijwel verdwenen en het leven ziet er gewoon een heel stuk zonniger uit voor mij.
Ik sport nog steeds met Sedat. En dat hij iedere keer weer bij mij aan de deur staat, is heel goed voor me. Er is zeg maar, geen ontkomen meer aan. Ik heb echt heel veel steun gehad van hem, het was natuurlijk niet altijd even gemakkelijk. Maar daar stond hij weer, met zoveel energie en enthousiasme.…dan ga je gewoon….en hoe! Zijn energie is ontembaar en hij weet alles over het menselijk lichaam, duidelijker kan het niet!
Anja

VOOR
voor
NA
na
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Ervaring Griet Peeters

Toen ik jong(er) was, sukkelde ik al met mijn gewicht. De laatste 20 jaar, kan ik nu wel zeggen, vlogen de kilo’s erbij. Ik lustte ook alles zo graag en kende geen maat. Lekker in mijn vel zat ik al lang niet meer.
Ik wist dat ik met mijn gewicht moest afrekenen, maar kon de moed altijd maar even opbrengen om een dieet te volgen. Heel veel verschillende manieren heb ik geprobeerd om af te vallen, maar nooit met het gewenste resultaat.
Toen ik via een vriendin in juli vorig jaar met bootcamp begon bij Sedat, voelde ik direct dat dit wel iets naar mijn hart was. Het was enorm zwaar, ik zag echt af in het begin, maar na een paar weken kon ik het niet meer missen. Het werd een verslaving, ik wilde altijd méér kunnen.
Het idee begon te rijzen om een persoonlijke training met Sedat te beginnen. Hij gaf mij direct een goed gevoel en motiveerde me om eraan te beginnen.
De trainingen waren zwaar, maar heel afwisselend. Sedat kon altijd perfect inschatten wanneer ik genoeg kracht en conditie had ontwikkeld om een stapje verder te gaan. Na 35 weken woog ik 30 kilo minder en was 180 cm smaller. Ik dacht dat de huid rond mijn lichaam echt ging hangen, maar die is verbazend genoeg allemaal mee geslonken. Ongelofelijk om te zien !
Na een maand gestabiliseerd te zijn, blijf ik perfect hetzelfde gewicht behouden. Het is nu nog altijd moeilijk om te geloven dat het me gelukt is. Het geeft zo’n goed gevoel alles weer te kunnen doen wat je graag doet.
Zonder deze persoonlijke, doelgerichte aanpak was het nooit gelukt. En sporten, zéker bootcamp, dat is mijn tweede natuur geworden. Dat kan ik niet meer missen.

Griet Peeters

VOOR
voor
NA
na
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Contact

Lifestyle PS sports

Website: http://lifestyle.pssports.nl

Email:lifestyle@pssports.nl

Telefoon: +31(0)641275438

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Vul onderstaand formulier in om je aan te melden of je vraag te stellen

*= veld dient ingevuld te worden


Voornaam*:
Achternaam*:
Straat + huisnummer*:
Postcode*:
Woonplaats*:
Geboortedatum*:
Telefoonnr.*:
E-mailadres*:
Uw bericht of vraag:

      
Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice

Locatie

Locatie personal training:
Bij je thuis of elders.

Locaties bootcamp:
Iedere woensdagavond van 20:00 tot 21:00 uur, in park Overbos in Prinsenbeek.


Locatie small group- en group-trainingen:
Meer info over locaties volgt nog.

Copyright (C) 2013 - Foto Rinus Fotografie Websiteservice